Fuel EXe 8 je hliníkové horské elektrokolo na traily, které vás ve stoupáních podpoří tichým pohonem, aby vám na cestu dolů zbylo co nejvíc energie. Stejně jako jeho karbonoví bratříčci se pyšní jízdními vlastnostmi klasického trailového kola, které je ale navíc osazeno malým, a přesto výkonným pohonným systémem s harmonickou válečkovou převodovkou, elegantním displejem v horní rámové trubce a miniaturním ovládáním. Na těch nejdůležitějších dílech nešetříme, a proto je tento terénní speciál osazen sadou odpružení FOX, širokými koly Bontrager Line Comp umožňujícími použití bezdušových plášťů a 12rychlostním bezdrátovým řazením SRAM GX AXS.
Je pro vás vhodné, pokud…
Hledáte kolo s dobrými parametry a rozumnou cenovkou. Chcete výbavu, kterou se pyšní kola z nejvyšší modelové řady Fuel EXe, ale jste omezeni rozpočtem. Potřebujete kvalitní komponenty, na které je v terénu spolehnutí, a robustní slitinový rám, na němž budou výjezdy do kopců i sjezdy náročných pasáží hračka.
Získáte toto vybavení
Rám z hliníku Alpha Platinum s pohonným systémem s harmonickou válečkovou převodovkou HPR50 od TQ, 360Wh plně integrovaná vyjímatelná baterie a chytrý nabíjecí port. Ovládání na řídítkách a zabudovaný LED displej, s nimiž se snadno pracuje i za jízdy, 150mm přední vidlice FOX Rhythm 36 se vzduchovým odpružením Float EVOL a tlumičem GRIP a 140mm zadní odpružení FOX Performance Float X. Dál ještě kola Bontrager Line Comp 30 umožňující použití bezdušových plášťů, 12rychlostní bezdrátové řazení SRAM GX AXS, hydraulické kotoučové brzdy a teleskopická sedlovka.
Na závěr
Pokud chcete výbavu nejvyšší modelové řady Fuel EXe za cenu, která vás nepoloží, Fuel EXe 8 je skvělá volba. Má stejný pohonný systém, displej i geometrii jako jeho karbonoví bratříčci, a pyšní se i kvalitní sadou odpružení a bezdrátovým řazením. Jediný rozdíl je v cenově dostupnějším slitinovém rámu.
Proč si je zamilujete
Rám | Hliník Alpha Platinum, vyjímatelná baterie, vnitřní vedení lanek, slitinový kolébkový spoj, 34,9mm sedlová trubka, úchyt na horní vodítko řetězu, 55mm řetězová linka, Mino Link, ABP, Boost148, UDH, zdvih 140 mm. |
---|---|
Vidlice | Fox Rhythm 36, vzduchová pružina Float EVOL, tlumič GRIP, kónický sloupek, offset 44 mm, Boost110, 15mm osa Kabolt, zdvih 150 mm. |
Tlumič | Fox Performance Float X, tlumení s 2 polohami, 205 mm x 60 mm. |
Maximální kompatibilní zdvih vidlice | 160 mm (575 mm od osy ke korunce) |
Přední náboj | Slitina, Bontrager, zapouzdřené ložisko, slitinová osa, 6 šroubů, Boost110, 15mm pevná osa. |
Zadní náboj | Slitina Bontrager, zapouzdřené ložisko, šest šroubů, 108zubý Rapid Drive, unášeč SRAM XD, Boost148, 12mm pevná osa. |
Zadní rychloupínák | Pevná osa Bontrager Switch, odstranitelná páčka. |
Ráfek | Bontrager Line Comp 30, možnost použití bezdušových plášťů, 28 děr, ventilek Presta. |
Plášť | Bontrager XR5 Team Issue, možnost použití bezdušových plášťů, odolná vrstva Inner Strength, aramidová patka, 60 tpi, 29 × 2,50 palce. |
Díl pláště | Těsnicí tmel Bontrager TLR, 6 oz. |
Páska do ráfku | Bontrager TLR. |
Maximální velikost pláště | : Rám: 29 × 2,50 palce, Vidlice: Viz výrobce |
Řazení | SRAM Eagle AXS POD. |
Přehazovačka | SRAM GX Eagle AXS, T-Type |
Klika | SRAM GX, délka 165 mm. |
Převodník | SRAM X-SYNC 2, 32 zubů, slitina. |
Kazeta | SRAM Eagle XS-1275, T-Type, 10–52, 12 rychlostí. |
Řetěz | SRAM GX Eagle, T-Type, 12 rychlostí. |
Maximální rozměry převodníku | : 1×: 34 zubů, min 30 zubů |
Sedlo | Bontrager Arvada, duté chromoly ližiny, šířka 138 mm. |
Sedlovka | : Velikost: S TranzX JD-YSP39, zdvih 100 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm. / Velikost: M TranzX JD-YSP39, zdvih 150 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm. / Velikost: L, XL TranzX JD-YSP39, zdvih 170 mm, vnitřní vedení, 34,9 mm. |
Řídítka | Bontrager Line, slitina, 35 mm, prohnutí 27,5 mm, šířka 780 mm. |
Gripy | Bontrager XR Trail Elite, nylonový zámek Lock-On. |
Představec | Bontrager Elite, 35 mm, 0 stupňů, délka 45 mm. |
Brzda | SRAM DB 8, 4pístkové hydraulické kotoučové. |
Brzdový rotor | SRAM CenterLine, 6 děr, zaoblené hrany, 200 mm. |
Rozměry kotouče | : Maximální velikosti kotoučů – Rám: 203 mm, Vidlice: viz výrobce |
Baterie | TQ, 360 Wh. |
Motor | TQ-HPR50, 50 Nm, maximální trvalý jmenovitý výkon 250 W, špičkový výkon 300 W. |
Cyklopočítač | Displej TQ LED s konektivitou Bluetooth a ANT+. |
Elektronika | TQ, 4A nabíječka. |
Hmotnost | M – 20.25 kg / 44.65 lbs (s těsnicím tmelem TLR, bez duší) |
Hmotnostní limit | Kolo má maximální celkový hmotnostní limit 136 kg (kombinovaná hmotnost kola, jezdce a nákladu). |
Firma TREK sídlí ve městě Waterloo ve státě Wisconsin (USA). Rodinný podnik založil Richard Burke v roce 1976, kdy začínal v malé továrně s výrobou ocelových jízdních kol a s pouhými pěti zaměstnanci. Během několika málo let firma zachytila trendy v oblasti jízdních kol a stále se rozrůstala. Začátkem devadesátých let začala vyrábět kola z tehdy nového materiálu – karbonu. V současné době firma TREK určuje trendy, kterými se ubírá vývoj v oblasti jízdních kol a je také považována za lídra v oblasti zpracování karbonu. Její vlastní technologie zpracování nazývaná OCLV, je s mnoha inovacemi aplikována ve výrobě již více než 18 let.
Kola TREK slavila úspěchy na velkých světových závodech a jsou s nimi spojena jména jako Lance Armstrong, Alberto Contador, Chris Lieto, Roland Green, Chris Eatough, Andrew Shandro nebo Travis Brown. V sezóně 2011 došlo ke spojení sil se značkou Gary Fisher. Tento duchovní otec horských kol nabízí své modely v TREK Gary Fisher Collection.
TREK to je prémiová značka, na kterou se můžete vždy spolehnout. Důkazem toho je doživotní záruka na rám kola.