18.02.2020
Kolo GT Grade Carbon Pro už jsem znal trochu z testu, který jsem absolvoval v létě v okolí přehrady Seč.
Říkal jsem si: "Tohle bych chtěl prověřit v domácích podmínkách."
A je to tady!
16. únor venku trochu prší a fouká, ale jinak okolo 8 stupňů. Docela pohoda.
Nastavuji posed, dávám pedály Mavic, kontrola elektriky, zdali vše chodí a hurá do lesa. Venku bláto a místy to až dost klouže. Při prvním výjezdu zjišťuji, že musím dát nižší tlaky do plášťů, což je u gravelu zcela pochopitelné a hned to bylo o 70 % lepší.
Ze začátku jsem si nemohl zvyknout na systém pedálů Mavic, jelikož celý život jezdím Shimano, ale po chvilce jsem si si na to zvykl. Pozn.: Mavic už pedály nevyrábí raději :D
Řazení Ultegra Di2 s gravel šaltrem RX 805 Di2 se zdá být kombinace víc než povedená a zvykám si velmi rychle. Raději bych jednopřevodník, ale levá ruka na páce u tohoto dvojpřevodníku se prostě nikdy nesplete a hlavně ten malej je v prudkejch táhlejch výjezdech k nezaplacení.
Náboje Formule a ráfky WTB patří spíše do kategorie středních a nebo dokonce nižších, ale vzhledem k ceně kola, je to asi optimální volba od výrobce. Neměl jsem vůbec pocit horšího odvalování kol. Pláště WTB Ridller 700-37 příjemně drží do boku a v tubeless verzi opravdu jedou.
Zavádějící je trošku velikosti rámu. Při mé výšce 184cm jsem zkoušel 55 i 58. Lépe jsem se cítil na rámu veliksoti 55, jen bych tam potřeboval o pár cm delší představec.
Samotný rám stojí na na standardu v této kategorii kol. Zadní osa plná 12x142, sedlovka 27,2 carbon, osa pressfit BB30, kliky FSA Energy Madular Adventure 46/30.
Ale co ta zadní stavba? Trubičky tenký jako prst? Udrží mě to vůbec?
Je to jedním slovem fantazie. Systém od GT se jmenuje EnduRoud triple triangle a trubičky jsou plné nikoli duté a pod mými 89 kg to příjemně pružilo, řekl bych tak akorát.
Zadní rámová stavba není tolik tuhá jako u jiných značek, ale to mi přesně vyhovuje. Po příjezdu domů po 80 km se cítím parádně a záda mi říkají, že tohle kolo je to pravé pohodlí.
Ještě se zmíním trochu o přední vidlici a o geometrii kola, která s tím přímo souvisí.
Kolo neskutečně zatáčí díky Flip-chipu na přední vidlici, kde je osa standardně umístěna z druhé strany, než obyčejně bývá. Dále je možné prohazovat Flip-chip do přední nebo zadní polohy, což má vliv na zatáčivost kola. Osobně mi více vyhovovalo mít Flip-chip v zadní poloze, kdy jsem měl i dost místa pro boty (při otáčení na místě). Kolo se chová celkově klidně a vyváženě. Z prudkého kopce na štěrkové cestě jsem z kola dostal 70 km/h a hlavně v klídku, což mě opravdu překvapilo.
Závěrem tedy ještě pro někoho hlavní údaj a to je váha 9,4kg a cena 99.999,-.
Toto pohodlný GTčko bych opravdu vřele doporučil a zájemce o test nechť píše, volá, mailuje.
Milan Myšík st.