Zcela nová řada klistrů založena na novém složení od tvrdého po měkký, od studeného hrubého sněhu po extrémně mokrý hrubozrný sníh. Čím vyšší číslo tím měkčí vosk.
Řada KX byla navržena pro špičkové závody i rekreační lyžování.
Vosk Swix klistr KX40S
Fialovo-stříbrný
+2°C až –4°C
Vyvinutý na přeměněný a jemnozrnný sníh.
Velmi dobrý při teplotách nad 0°C a relativně jemnozrnný sníh.
Klistr vhodný na suchý sníh.
Psal se rok 1946, když se sen dvou mužů stal skutečností. Borge Gabrielsson, president švédské společnosti astra Pharmaceutical, a Martin Matsbo, slavný švédský závodník, představili světu pod značkou SWIX revoluční vosky pro běžecké lyžování. Tyto vosky se lišily od tradičních vosků svým složením, které bylo na vědeckém základě vytvořeno ze syntetických surovin, na rozdíl od přírodních indregiencí, jakými jsou například včelí vosk, dehet, smůla jehličnanů, tuky a oleje, které se zásadně liší v kvalitě, a jsou těžko aplikovatelné ve výrobě. Byly to také první vosky rozdělené do kategorií: červený, modrý a zelený.
Když švédští závodníci, kteří používali vosky SWIX, vyhráli všechny zlaté medaile v běžeckých závodech na Olympijských hrách v roce 1948 v St. Moritz, bylo to pro lyžařský svět výmluvné znamení. .= V roce 1949 značka SWIX expandovala ve vývoji řady skluzných vosků pro sjezdové lyžování, a poté v roce 1987 představila revoluční vosk pro veškeré disciplíny nazvaný Cera F, který je bezesporu nejúspěšnější závodní vosk v historii lyžování.
Jak se vosky dále rozrůstaly a vyvíjely, společnost SWIX koupila v roce 1974 norskou továrnu Liljedahl Ski Pole, která byla největším výrobcem běžeckých holí na světě. Dnes společnost SWIX vyrábí přibližně jeden milion holí ročně pro sjezdové a běžecké lyžování a kondiční turistiku.
V roce 1989 se společnost SWIX rozrostla o továrnu Norheim vyrábějící outdoorové a lyžařské oblečení. Dnes řada oblečení SWIX zahrnuje taktéž sportovní spodní prádlo, rukavice, čepice a tašky.
SWIX je vlastněna výhradně společností Ferd AS Norsko již od roku 1978 a většina výroby vosků a holí je realizována v Lillehammeru.
To, co začalo jako skromná řada 5 lyžařských vosků, se rozrostlo do rozměrů celosvětově vedoucí značky zimních produktů. Nicméně cíl je stále stejný – přinášet radost rekreačním lyžařům a snowboardistům a úspěchy závodníkům díky té nejlepší kvalitě a výkonnosti.