Jistě, můžete se rozhodnout, že se postavíte proti stávajícímu stavu, nebo to prostě zabalit. Specialized se rozhodl pro druhou možnost, a to se zcela novým modelem Status 140. Výsledek? Nejen nové kolo, ale i zcela nová platforma, která změnila celé chápání toho, co vlastně univerzální kolo dokáže.
Ale co je to za kola různých velikostí? Ještě že se ptáte. Vezměte menší rozvor a kratší řetězové vzpěry, které jsou možné díky 27,5palcovému zadnímu kolu, a spojte je se zvýšenou trakcí a rychlostí odvalování, kterou umožňuje 29palcové kolo vpředu, a dostanete kolo, které je připraveno to pořádně rozjet.
Nebo si to představte jako schopnost švihnout doprava, ale vjet doleva do technického switchbacku, projet rovně delší úsek, než jste si mysleli, a přitom se nezapotit, a předvést pořádnou jízdu na místním flow trailu. To vše v jednom pěkném, pevném balení. Model Status 140 také využívá systém Specialized Style-Specific Sizing, který vám umožní nejen najít správný střih, ale také získat požadovaný dosah a rozvor, abyste mohli skutečně využít své preferované jízdní vlastnosti.
Fork | FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15×110mm QR axle, 44mm offset, 140mm of travel |
---|---|
Shock | FOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSR adjustment, 210×52.5mm |
Handlebar | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 800mm width |
Stem | Alloy Trail Stem, 35mm bar bore |
Headset | Factory Fitted |
Brakes | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
Shifters | SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed |
Crankset | SRAM NX Eagle, DUB, 170mm |
Rear Derailleur | SRAM NX Eagle, 12-speed |
Cassette | SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11–50t |
Chain | SRAM NX Eagle, 12-speed |
Seatpost | : X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9mm, S2: 125mm, S3/S4: 150mm, S5: 170mm |
Saddle | Body Geometry Bridge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
Front Hub | Alloy, sealed cartridge bearings, 15×110mm thru-axle, 28h |
Rear Hub | Alloy, sealed cartridge bearings, 12×148mm thru-axle, 28h |
Spokes | DT Swiss Industry |
Rims | Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready |
Front Tyre | Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3" |
Rear Tyre | Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® compound, 27.5×2.3" |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde