Vytvořeno pro objevování nových cest, dojíždění do školy či práce a pro vše mezi tím. Dámský Diverge Elite určuje kolik funkcí může takové kolo splnit. Ačkoliv to může znít jako klišé mezi slogany s bikovými krajinkami a výhledy, dámský Diverge Elite je jedno kolo, které zvládne tohle všechno.
Se zcela nově přepracovaným rámem je nový Diverge schopnější, než kdy předtím. A s naším trvalým cílem - splnit vaše přání a potřeby jsme vzali v potaz jako první dostatečný prostor pro bahno mezi plášti a rámem. Nový rám je v pohodě kompatibilní s plášti 700x42 mm a ještě vám zůstane dostatek prostoru pro bláto. Dalším důležitým faktorem, na který jsme mysleli při návrhu, byla hmotnost. Použili jsme k tomu nějaké triky, co jsme využili u silničního kola Roubaix a vyrobili jsme tak lehký rám z prémiové slitiny E5, který je tuhý a odolný.
Dále jsme se posunuli i od tradičního pojetí cyklokrosové geometrie a nahradili ji něčím, co jsme doposud nepoužívali a čemu říkáme volná silniční geometrie Open Road. Víme, co si asi teď říkáte: "To je jen další marketingový trik.", ale co se týče Diverge, tak jsme opravdu vyvinuli úplně novou geometrii. S trochou nadsázky si můžete myslet, že je to silniční verze moderní trailové geometrie. Hravé ovládání a předvídatelné řízení pro nekonečně mnoho prašného řádění a driftování do zatáček. Geometrie nabízí střed o půl centimetru nižší, než u předchozího Diverge, otevřenější úhel hlavové trubky, kratší řetězové vzpěry a krátký rozvor. Tím vzniklo zábavné kolo nejen na polní prašné cesty, ale i výkonnostně zdatný fešák na silnici.
Při jízdě na silničním kole po šotolině či prašné cestě můžete být většinou vcelku vydrncaní, maximálně si můžete u širších pneumatik upustit tlak, aby kolo absorbovalo alespoň nějaké otřesy. Proto jsme do nového Diverge implementovali novou verzi tlumení Future Shock. Nejde jen o to, že je to technologie, která doslova slupne každý výmol, ale také to má výhodu předvídatelného ovládání. Náraz není rozprostřen, když trefíte výmol, takže úhel hlavové trubky zůstává neměnný. Jinými slovy, když se tvrdě opřete do zatáčky, nebudete překvapeni, že by se vám kolo nekontrolovatelně zhouplo pod rukama. Na rozdíl od původního Future Shocku, verze u nového Diverge má progresivní pružinu což dělá tuto technologii mnohem vhodnější pro terénní zaměření, kde je více potřeba tužší pružení pro pohlcení větších výmolů a jiných překážek.
Abychom vše dotáhli k dokonalosti, vybavili jsme Diverge úchyty na tři bidony a držáky na nosiče a blatníky. Aby bylo zajištěno ostré přesné řazení, osadili jsme rám řadící sadou Shimano Tiagra, mechanickými diskovými brzdami a zapletenými koly Axis Sport Disc s plášti Espoir Sport Reflect. Každý kontaktní bod s kolem je také specificky navržen pro ženy a to od řídítek, kde je upravena jejich šířka, přes kratší kliky a zároveň nechybí ani dámské sedlo Myth Sport.
RÁM | Specialized E5 Premium Aluminum, Open Road Geometry, threaded BB, 12×142mm thru-axle, flat mount disc |
---|---|
VIDLICE | Specialized FACT carbon, flat-mount disc, 12×100mm thru-axle |
PŘEDNÍ KOLO | Axis Sport Disc |
ZADNÍ KOLO | Axis Sport Disc |
DUŠE | 700×28/38mm, 48mm Presta valve |
PŘEDNÍ PLÁŠŤ | Specialized Espoir Sport Reflect, 700×30mm, 60 TPI, double BlackBelt protection |
ZADNÍ PLÁŠŤ | Specialized Espoir Sport Reflect, 700×30mm, 60 TPI, double BlackBelt protection |
KLIKY | Praxis Alba 2D |
PŘEVODNÍKY | 48/32T |
ŘAZENÍ | Shimano Tiagra |
PŘESMYKAČ | Shimano Tiagra, braze-on |
PŘEHAZOVAČKA | Shimano Tiagra, long cage, 10-speed |
KAZETA | Shimano Tiagra, 10-speed, 11–32t |
ŘETĚZ | KMC X10, 10-speed w/ Missing Link™ |
PŘEDNÍ BRZDA | Tektro Mira, flat mount, mechanical disc |
ZADNÍ BRZDA | Tektro Mira, flat mount, mechanical disc |
ŘÍDÍTKA | Specialized Shallow Drop, 6061, 70×125mm, 31.8mm clamp |
OMOTÁVKA | Specialized S-Wrap |
PŘEDSTAVEC | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise |
SEDLO | Women's Body Geometry Myth Sport, 155mm, Thin, steel rails |
SEDLOVKA | Alloy, 2-bolt clamp |
OBJÍMKA | Alloy rack mount seat collar, 31.8mm |
PEDÁLY | Nylon, 105×78×28mm, loose balls w/ reflectors |
Firma Specialized byla
založena v Americe roku 1974 Mikem Sinyardem. O 7 let později vyrábí
své první horské kolo Stumpjumper, které mělo velký úspěch u široké
veřejnosti. V roce 1982 se firma stěhuje ze svých původních malých
skladových prostorů v San Jose do nových prostorů v Morgan Hill.
V následujicích letech vytvořil Specialized velmi úspěšný závodní
tým.
V průběhu dalších let Specialized stále vylepšoval a zdokonaloval svoji
výrobu – např. jako první vyrobil metal-matrix ráfek, který byl
veřejnosti představen v roce 1990. Specialized „rozjel“ velkou reklamní
kampaň v Kanadě a v Evropě, kde začal prodávat.
Během roku 1998 vydal Specialized několik pozoruhodných produktů –
včetně prvního cenově dostupného horského kola Stumpjumper Epic.
Firma Specialized díky svým velkým zkušenostem přišla na
trh s několika převratnými technologiemi, mezi které patří na příklad
systém Body geometry (BG), který vznikl za spolupráce s vědci a lékaři.
Body Geometry je patentovaná technologie navržená tak, aby při zvyšované
výkonnosti sportovce (cyklisty) se zachovávalo pohodlí a snižovala se únava
pohybového aparátu.
Specialized Body Geometry:
Technologie bot zde
Technologie helem zde
Technologie rukavic zde
Technologie sedel zde