Zcela nový Sensor
Totální evoluce
Seznamte se s úplně novým modelem Sensor. Nejschopnějším trailovým kolem, jaké jsme kdy vyrobili. Stejné zůstalo jen jméno. Jinak se jedná o skrz naskrz úplně nové celoodpružené kolo, které je připraveno na všechny překážky, které vás potkají cestou nahoru i dolů. Díky nové konstrukci je Sensor připraven na to, abyste na něm mohli jezdit pořád a všude.
Nový Sensor je lehčí než jeho předchozí generace a vyladěný tak, aby vyhovoval širšímu spektru jezdců. Aktualizovaná geometrie a vylepšená konstrukce vám umožní vybírat nové stopy na vašich trailech a otevře vám zcela nové možnosti na dlouhých dobrodružstvích či rychlých projížďkách během polední pauzy.
Čistý vzhled a prvky rámu, které zajistí tichou jízdu. Rychlost je zábavná, když vás nic nebrzdí.
Dva hliníkové modely jsou postaveny na 29” kolech se zdvihem rámu 130 mm a 140 mm zdvihu vidlice. Karbonová provedení nabídnou 140 mm zdvih rámu a jsou dostupná ve třech variantách osazení a vybavená vidlicemi se zdvihem 150 mm.
BARVY | BBQ |
---|---|
VELIKOSTI | SM, MD, LG, XL |
RÁM | Sensor 29” Frame, 130mm Travel, BSA 73mm, LockR Pivots, Tapered Head Tube, Boost 12×148 Thru-Axle, UDH, 185×50mm Trunnion Shock Mount, ISCG05 |
VIDLICE | Marzocchi Bomber Z2, 140mm, 15×110mm, Tapered Steerer, 44mm Offset |
TLUMIČ | Fox DPS Performance, 185×50mm |
KLIKY | Truvativ Descendent 6K, 30T |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM SX Eagle |
ŘAZENÍ | SRAM SX Eagle, 12-Speed |
KAZETA | SRAM PG-1210, 11–50T |
ŘETĚZ | SRAM SX Eagle, 12-Speed |
BRZDY | Tektro M745 Hydro Disc, 203/180mm Rotors |
RÁFKY | WTB ST i30 TCS 2.0, 32h, Tubeless Ready |
NÁBOJE | (F) Formula, 15×110mm / ® Formula 12×148mm, HG Freehub Body |
PŘEDSTAVEC | GT Alloy, 45mm |
PLÁŠTĚ | (F) Maxxis Minion DHF, 29 × 2.5”, EXO / ® Maxxis Dissector, 29 × 2.4”, EXO |
ŘIDÍTKA | GT Alloy Riser Bar, 30mm Rise, 780mm Wide, 5° Rise, 8° Back |
GRIPY | GT MTB |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | FSA No.42 |
SEDLO | WTB Silverado |
SEDLOVKA | GT DropKick, 31.6mm, (S – 125mm, M – 150mm, L/XL – 170mm) |
Poznámka | Specifikace a ceny se mohou změnit bez udání důvodu. Obrázky produktů jsou pouze orientační. |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.