Přepracované od základů pro jezdce, kteří vyhledávají kopce, prudké sjezdy a vážnou zábavu. 160 mm zdvihu vkombinaci s 27,5'' koly a nové odpružení LTS dělají z nového kola Force skvělého společníka.
BARVY | Gloss Chartreuse W/ Deep Navy & Red (CHT) |
---|---|
VELIKOSTI | XS, S, M, L, XL |
RÁM | All New Force Alloy, 150mm rear wheel travel, alloy front and rear frame, Boost 148 rear spacing, ISCG05 mounts, Lockr pivots, metric trunnion shock mounts, coil shock compatible |
VIDLICE | RockShox Yari RC, 160mm, Charger Damper, DebonAir, 15×110mm, tapered steerer |
TLUMIČ | RockShox Super Deluxe R, Coil, 185×55mm, metric trunnion |
KLIKY | Truvativ Descendant 6K, Dub, 32T |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ | SRAM Dub BSA |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM NX Eagle |
PŘESMYKAČ | N/A |
ŘAZENÍ | SRAM NX Eagle with Matchmaker |
KAZETA | SRAM – TBA |
ŘETĚZ | SRAM Eagle 12spd |
BRZDY | Tektro Slate T4 hydro disc, 203/180mm |
BRZDOVÉ PÁKY | Tektro Slate 4 hydro disc |
RÁFKY | WTB ST i29 TCS 2.0, 32h, tubeless ready |
NÁBOJE | All Terra Alloy Disc 15×110 front, 12×148 rear |
DRÁTY | Stainless Steel, 14g |
PŘEDSTAVEC | Race Face Chester, 6061 Alloy, 35mm clamp, 40mm |
PLÁŠTĚ | Schwalbe Hans Dampf Performance 27.5 × 2.35" Addix Speed grip compound, tubeless ready |
ŘIDÍTKA | Race Face Chester Alloy Riser, 35mm clamp, 20mm rise, 8° sweep, 5° rise, 780mm |
GRIPY | GT Statement2 Double Lock-on Grips |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | FSA NO.42, angular contact bearings |
SEDLO | WTB Silverado Sport |
SEDLOVKA | X-Fusion dropper, 1× lever, internal routing, 31.6mm, 125mm (XS-M) 150mm (L-XL) |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.