TENTO CELOODPRUŽENÝ TRAILOVÝ E-BIKE S HLINÍKOVÝM RÁMEM JE OSAZEN MOTOREM SYNCDRIVE PRO YAMAHA NEJNOVĚJŠÍ GENERACE, KTERÝ MÁ PŘI KOMPAKTNÍCH ROZMĚRECH VYSOKÝ TOČIVÝ MOMENT I MAXIMÁLNÍ PODPORU. ODPRUŽENÍ MAESTRO POSKYTUJE PLNĚ AKTIVNÍ ZDVIH 140 MM A DÍKY NASTAVITELNÉ GEOMETRII SI MŮŽETE KOLO PŘIZPŮSOBIT PODLE VAŠICH PREFERENCÍ.
Vysoký výkon a dlouhý dojezd
Motor SyncDrive Pro Yamaha poskytuje točivý moment 85 Nm a podporu až 400 %. Vyladěn je pro jízdu v těžším terénu – velmi dobře reaguje na točivý moment od jezdce a vytváří silnou podporu i při nízkých rychlostech. Integrovaná baterie EnergyPak Smart nabízí vysokou kapacitu 800 Wh (750 Wh u modelu Trance X E+ 3), rychlé nabíjení zajistí nabíječka Smart Charger. Rám kola je navíc připraven pro instalaci druhé baterie, která přidá 250 Wh (baterie EnergyPak Plus je nabízena samostatně).
Pohodlné ovládání motoru
Pro komfortní ovládání motoru jsou na kole dvě ovládací jednotky. Přímo u rukojeti je nenápadný ovladač RideControl Ergo 3, kterým můžete přepínat jízdní režimy i za jízdy v náročnějším terénu. Přímo na rámu je ovladač RideControl Go, což je víceúčelové tlačítko a barevné LED diody, které indikují zvolený jízdní režim a stav baterie. Další užitečné funkce (např. možnost vyladění podpory v jednotlivých jízdních režimech) nabídne mobilní aplikace Giant RideControl.
Skvělé odpružení a nastavitelná geometrie
Odpružení Maestro je plně aktivní a vysoce citlivé, jízda v terénu je díky tomu příjemnější a zábavnější. Tento systém také eliminuje nežádoucí pohupování při šlapání, takže neztrácíte energii a jedete plynuleji, rychleji a s menší námahou. Horní vahadlo odpružení má v sobě tzv. flip chip, který slouží ke snadné úpravě geometrie kola – pozice Low je vhodná pro rychlý „agresivní“ terén, nastavení do polohy High vytváří spíše XC-orientovanou jízdní pozici.
Jaký dojezd mohu očekávat na jedno nabití baterie?
Dojezd na jedno nabití baterie se může velmi lišit v závislosti na podmínkách. Nejdůležitější faktory, které dojezd ovlivňují, jsou tyto: kombinovaná hmotnost jezdce a nákladu, odpor větru, tlak v pneumatikách a profil běhounu, terénní a výškový profil, povrch vozovky nebo cesty, okolní teplota, údržba elektrokola a celkový stav baterie z hlediska její správné údržby.
Grafika níže udává přibližný dojezd podle jízdních podmínek, které rozlišujeme tyto: extrémní, dobré a ideální. Extrémními podmínkami je myšlena situace, kdy kombinovaná hmotnost jezdce a nákladu je vyšší a k tomu je například silný protivítr nebo nadměrné stoupání. Ideální podmínky jsou přesným opakem.
Motor | Giant SyncDrive Pro2 85Nm, PedalPlus 6-Sensor technology |
---|---|
Ovládací jednotka | Giant RideControl Ergo3, grip integrated remote |
Displej | Giant RideControl GO, frame integrated LED console Optional wireless ANT+ display |
Baterie | Giant EnergyPak 750Wh, Lithium cell technology, Aluminium casing with highest safety standard (EN50604), CO2 Neutral production Giant EnergyPak Plus 250 range extender compatible |
Nabíječka | : Giant EnergyPak 6A smart charger, 60% in 2: 10h |
Konektivita | Giant RideControl App enabled ANT+ wireless display signal with e-bike profile |
Rám | : ALUXX SL-grade Aluminum, Advanced Forged Composite linkage, 140mm Maestro Suspension System, ‚Boost‘ 148×12 UDH rear axle, Giant EnergyPak Plus Range Extender: Compatible |
Vidlice | RockShox 35 Gold RL DebonAir, 150mm travel, 44mm offset, MotionControltm rebound and lockout control, 15×110 Boost, Maxle Stealth, e-MTB optimized |
Tlumič | : Rock Shox Deluxe Select R, DebonAir, 185×52.5mm Trunnion mount, custom tuned, recommended sag: 30% |
Řídítka | Giant Contact 35 Trail, 35×780mm |
Gripy | Giant Tactal Pro-E, tapered design, 135mm Ø28~30mm (S/M) 142mm Ø29~32mm (L/XL) |
Představec | Giant Contact SL 35 |
Sedlovka | Giant Contact Switch dropper, remote, 30,9 mm |
Sedlo | Giant Romero E |
Pedály | Flat pedals |
Řazení | Shimano Deore |
Přesmykač | MRP HD2 co-moulded chain guide |
Přehazovačka | Shimano Deore, 12-speed |
Brzdy | Shimano BR-M420, 4-piston, hydraulic disc, 203mm |
Brzdové páky | Shimano Deore, I-spec EV |
Kazeta | Shimano CS-M6100–12, 10–51T, 12-speed |
Řetěz | KMC e.12 Turbo, EcoProteq, e-bike optimized |
Kliky | : Praxis Wavetm 36T Cold Forged 4130 premium steel Praxis e-Cadet+ custom forged crankarm set (Q-factor=168, S: 160, M/L: 165, XL: 170) |
Ráfky | Giant AM30, Tubeless ready, 30mm inner width, 29" |
Náboje | Shimano MT410 Boost, Center-Lock, [F] 110×15 [R] 148×12mm Micro-Spline Drive Body Thru-axle |
Dráty | Sapim E-Lite [R] Race [F], e-bike optimized |
Pláště | Maxxis Minion DHF 29×2.6" foldable, Tubeless, EXO+, 3C MaxxTerra [F]Maxxis Dissector 29×2.6" Foldable, Tubeless, EXO+, 3C MaxxTerra [R] |
Doplňky | Tubeless kit (liquid, valves, levers, manual, tool) |
Zámek | Torx 25 Battery Lock with built-in Torque limiter |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci, a uvedené hmotnosti jsou často nepřesné. Pro zjištění přesné hmotnosti kola v dané velikosti je třeba nechat kolo zvážit na prodejně a stejně tak i model konkurenční značky – jedině tak budete mít pro porovnání hmotností přesná čísla. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.