NOVÁ GENERACE MODELU STANCE E+ PŘINÁŠÍ CELOU ŘADU INOVACÍ. ZCELA NOVÝ RÁM S MODERNÍM DESIGNEM A GEOMETRIÍ POSKYTUJE VYŠŠÍ ZDVIH. DÁLE JE TU NOVÝ MOTOR SYNCDRIVE SPORT YAMAHA DRUHÉ GENERACE, ENERGII DODÁVÁ INTEGROVANÁ BATERIE ENERGYPAK SMART. V NABÍDCE JE I SPECIFICKÝ MODEL STANCE E+ EX VYBAVENÝ NOSIČEM, BLATNÍKY, SVĚTLY A STOJÁNKEM.
Moderní rám s odpružením FlexPoint
Nový hliníkový rám ALUXX SL má oproti předchozí generaci výrazně sportovnější design, zásadní inovací je masivnější (tužší) zadní stavba s pevnou osou 148x12 mm. Odpružení FlexPoint poskytuje zdvih 125 mm (tedy o 5 mm více), přední zdvih byl zvýšen ze 130 na 140 mm. Další vylepšení se týká bowdenů a jejich vnitřního vedení – nově jsou svedeny pod představcem do hlavové trubky.
Silný motor a dostatek energie
Motor SyncDrive Sport 2 Yamaha poskytuje při kompaktních rozměrech vysoký točivý moment 75 Nm a podporu až 400 %. Integrovaná baterie EnergyPak Smart uložená ve spodní rámové trubce nabízí kapacitu 625 Wh (u modelu Stance E+ 2 je to 500 Wh). Rám kola je navíc připraven pro instalaci přídavné baterie EnergyPak Plus 250 Wh (nabízena je jako volitelné příslušenství).
Ovládací jednotka s displejem
Komfortní ovládání elektrokola zajistí jednotka RideControl Dash, jejíž součástí je i přehledný barevný displej zobrazující veškeré důležité údaje. Při spárování s mobilní aplikací RideControl se zobrazují také notifikace z vašeho telefonu a díky konektivitě ANT+ můžete připojit i různá kompatibilní zařízení a hodnoty také uvidíte na displeji. Nechybí USB-C konektor, který se bude hodit pro nabíjení telefonu.
Jaký dojezd mohu očekávat na jedno nabití baterie?
Dojezd na jedno nabití baterie se může velmi lišit v závislosti na podmínkách. Nejdůležitější faktory, které dojezd ovlivňují, jsou tyto: kombinovaná hmotnost jezdce a nákladu, odpor větru, tlak v pneumatikách a profil běhounu, terénní a výškový profil, povrch vozovky nebo cesty, okolní teplota, údržba elektrokola a celkový stav baterie z hlediska její správné údržby.
Grafika níže udává přibližný dojezd podle jízdních podmínek, které rozlišujeme tyto: extrémní, dobré a ideální. Extrémními podmínkami je myšlena situace, kdy kombinovaná hmotnost jezdce a nákladu je vyšší a k tomu je například silný protivítr nebo nadměrné stoupání. Ideální podmínky jsou přesným opakem.
Motor | SyncDrive Sport 2, 75 Nm, powered by Yamaha |
---|---|
Ovládací jednotka | Giant RideControl App enabled ANT+ wireless display signal with e-bike profile |
Displej | RideControl Dash, full color LCD screen |
Baterie | EnergyPak Smart 625, EnergyPak Plus 250 Wh range extender compatible |
Nabíječka | : Giant EnergyPak 4A smart charger compact, 60% charge in 2: 30h |
Rám | ALUXX SL-grade aluminum, 1.5"~1.8" head tube,125mm travel FlexPoint suspension system, ‚Boost‘ 148×12 UDH rear axle, EnergyPak Plus Range Extender Compatible |
Vidlice | SR Suntour XCR 34 LO-R, 140mm travel, tapered steerer, Lockout, 110×15 thru-axle |
Tlumič | : SR Suntour Raidon R, 190×45mm, recommended sag: 30% |
Řídítka | Giant Connect TR Riser 31.8×780mm |
Gripy | Giant Tactal single lock-on |
Představec | Giant Contact |
Sedlovka | Giant 30.9mm, 2-bolt Micro Adjustable, Forged Aluminium |
Sedlo | Giant Sport |
Pedály | Aluminum Platform |
Řazení | Shimano Deore LinkGlide |
Přesmykač | MRP HD2 co-moulded chain guide |
Přehazovačka | Shimano Deore LinkGlide, 10-speed |
Brzdy | Tektro HD-M745 Orion, 4-piston, hydraulic disc, 203mm |
Brzdové páky | Tektro HD-M745 Orion |
Kazeta | Shimano LinkGlide, CS-LG400–10, 11–43T, 10-speed |
Řetěz | Shimano, LinkGlide, CN-LG500 |
Kliky | FSA Comet E-Bike crank arm set FSA MegaTooth Direct-mount 1X steel 36T |
Ráfky | Giant AM30, Tubeless ready, 30mm inner width, 29" |
Náboje | Giant eTracker Boost, [F] 110×15 [R] 148×12mm |
Dráty | Stainless Steel |
Pláště | Maxxis Minion DHF 29X2.50" Foldable, TLR, EXO, 60TPI [F]Maxxis Dissector 29X2.40" WT Foldable, TLR, EXO, 60TPI [R] |
Zámek | Torx 25 Battery Lock with built-in Torque limiter |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci, a uvedené hmotnosti jsou často nepřesné. Pro zjištění přesné hmotnosti kola v dané velikosti je třeba nechat kolo zvážit na prodejně a stejně tak i model konkurenční značky – jedině tak budete mít pro porovnání hmotností přesná čísla. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.