KARBONOVÝ REIGN VE SVÉ NEJNOVĚJŠÍ GENERACI BYL VYVINUTÝ VE SPOLUPRÁCI S JEZDCI NAŠEHO TOVÁRNÍHO ENDURO TÝMU, KTEŘÍ NA TOMTO MODELU ZÁVODÍ VE SVĚTOVÉ ENDURO SÉRII – PRÁVĚ TAM, V NÁROČNÝCH ZÁVODNÍCH PODMÍNKÁCH, PROBÍHALO TESTOVÁNÍ A LADĚNÍ PROTOTYPU, ABY SÉRIOVÝ MODEL BYL SKUTEČNĚ DOKONALÝM ENDURO SPECIÁLEM. STEJNÉ KOLO JAKO NAŠI TÝMOVÍ JEZDCI TEDY MŮŽETE MÍT I VY. RÁM PŘINÁŠÍ MOŽNOST ZMĚNY DO KONFIGURACE MULLET A TAKÉ TŘÍPOLOHOVÝ FLIP CHIP PRO ÚPRAVU GEOMETRIE.
Karbonový rám Advanced Composite
Karbonové rám Advanced Composite si vyrábíme sami v našich vlastních továrnách, a to ze surových materiálů nejvyšší kvality a s využitím pokročilých konstrukčních metod a procesů. Jednodílné horní vahadlo odpružení je také karbonové (technologie Advanced Forged Composite), díky tomu má vyšší tuhost a pevnost a zároveň nižší hmotnost. Ve spodní rámové trubce je integrovaný úložný prostor určený pro věci, které chcete mít vždy po ruce na snadno přístupném místě.
Závodně vyladěné odpružení Maestro
Naše patentované odpružení Maestro poskytuje zdvih 160 mm a pracuje s tlumičem typu trunnion (205/62,5 mm). Čtyři pečlivě umístěné čepy a dvě vahadla společně vytvářejí jeden virtuální (plovoucí) střed otáčení zadní stavby. Díky tomu je neutralizováno působení zadní brzdy a systém je plně aktivní a vysoce citlivý ke všem typům nerovností. Zároveň nedochází k nežádoucímu pohupování při šlapání, takže zbytečně neztrácíte energii a jedete plynuleji a rychleji.
Nastavitelná geometrie a konfigurace mullet
Systém flip chip se třemi polohami umožňuje vyladit geometrii kola s ohledem na terén, styl jízdy a také velikost zadního kola. Hlavový úhel může být 63,5 / 63,9 / 64,2, sedlový úhel 78,3 / 78,7 / 79 a změna se adekvátně projeví také na výšce středu šlapání. Můžete si také vybrat, jestli ponecháte zadní kolo 29“, nebo ho vyměníte za 27,5“. Větší zadní kolo zlepšuje stabilitu a překonávání nerovností, v konfiguraci mullet je kolo o poznání hbitější a hravější.
Barva | Digital Blurple/Raw Carbon |
---|---|
Rám | Advanced-grade composite front and rear triangles, 160mm Maestro suspension, flip chip, 12×148mm thru-axle, 27.5 or 29-inch rear wheel compatible, flip chip – Maestro 3, integrated downtube storage |
Vidlice | Fox 38 Factory, 170mm, GRIP 2 damper, 15×110 Kabolt X, 44mm offset, custom tuned for Giant |
Tlumič | Fox Float X2 Factory, 205/62.5, custom tuned for Giant |
Řídítka | Giant Contact SLR TR35, composite, 800×35mm, 20mm rise |
Gripy | : Giant Tactal Pro Single S: 120mm, M: 120mm, L: 130mm, XL: 130mm |
Představec | : Giant Contact SL 35 S: 40mm, M: 40mm, L: 40mm, XL: 40mm |
Sedlovka | : TranzX travel-adjustable dropper, remote S: 120–150mm travel / 30.9 × 459mm |
Sedlo | Giant Romero SL |
Řazení | SRAM AXS Pod, discrete clamp, 1×12 |
Přehazovačka | SRAM GX Eagle Transmission |
Brzdy | Shimano SLX M7120, hydraulic, Shimano RT-66 rotors [F]220mm, [R]200mm |
Brzdové páky | Shimano SLX BL-M7100 |
Kazeta | SRAM GX Eagle Transmission, 10×52 |
Řetěz | SRAM GX Eagle Transmission |
Kliky | : SRAM GX Eagle Transmission, DUB, 32t, 55mm chainline S: 165mm, M: 170mm, L: 170mm, XL: 170mm |
Střed | SRAM DUB, press fit |
Ráfky | Giant TRX 2 29 Carbon WheelSystem, 30mm inner width |
Náboje | [F] Giant MTB alloy, 6-bolt, [R] Giant MTB alloy, 30t 3-pawl driver, 6-bolt |
Dráty | Stainless steel |
Pláště | [F] Maxxis Assegai 29×2.5 WT, 3C MaxxTerra, EXO+, TR [R] Maxxis Minion DHR II 29×2.4 WT, 3C MaxxTerra, DD, TR tubeless |
Doplňky | tubeless prepared, 2.5" max tire size, 36t max chainring size, MRP AMG CS chain guide, 3M tailgate protector |
Hmotnost | Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci, a uvedené hmotnosti jsou často nepřesné. Pro zjištění přesné hmotnosti kola v dané velikosti je třeba nechat kolo zvážit na prodejně a stejně tak i model konkurenční značky – jedině tak budete mít pro porovnání hmotností přesná čísla. |
Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit cyklistiku
k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě.
Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.
ZRUČNOST
Už na samém začátku zakladatel společnosti Giant King Liu věřil, že
lehčí, rychlejší a z hlediska materiálů a zpracování kvalitnější
jízdní kola učiní cyklistiku nejen zábavnější, ale také dostupnější
širšímu spektru lidí. Giant tak postupně začal měnit zavedené způsoby
výroby kol. Pokroky na sebe nenechaly dlouho čekat a zkušenosti získané
během první dekády se staly odrazovým můstkem k dalšímu rozvoji. Na
rozdíl od většiny ostatních značek jsme k výrobě kol používali
vlastní materiály, a abychom dokázali vyhovět konkrétním požadavkům na
kvalitu, zlepšovali jsme naše schopnosti v oblasti svařování a tvarování
rámových trubek.
Neustálý „hlad“ po dalším rozvoji nás dostal tam, kde nyní jsme.
Každé kolo Giant, než opustilo naše výrobní linky, prošlo rukama mnoha
zkušených lidí, kteří mu „vdechli život“. A přestože jsme se hned
na začátku pustili do neznámých vod – pevnější a lehčí materiály,
efektivnější výroba, přísná kontrola kvality – spolehlivost našich
kol a vaše důvěra ve značku Giant byly pro nás vždy na prvním místě.
INOVACE
V roce 1981 se Giant stal první značkou, která široké cyklistické
veřejnosti nabídla kvalitní a při tom cenově dostupné hliníkové rámy.
Jízdních vlastností, jaké do té doby nabízely jen drahé špičkové
stroje, si tak mohlo dopřát mnohem více lidí z různých koutů světa.
Stejnou cestou se Giant vydal v roce 1987, kdy představil svůj první
karbonový rám. Model Cadex 980 C je považován za první dostupný
silniční rám z uhlíkových vláken. K jeho výrobě bylo tehdy použito
karbonových trubek a hliníkových spojek.
Od té chvíle na seznamu inovací přibývají další a další položky,
které jsou výsledkem spolupráce našich konstruktérů a designérů
s profesionálními jezdci. A jsou to právě jejich zkušenosti a požadavky,
co nás neustále posouvá dál. Ať už je to naše špičková karbonová
technologie, vyspělý systém odpružení nebo kvalitní komponenty a
zapletená kola, veškeré inovace určené zpočátku jen pro naše závodní
týmy se prostřednictvím sériových kol postupně dostávají i k vám,
cyklistickým nadšencům. Zdokonalujeme tak nejen samotná kola, ale
i zážitky, které lidem cyklistika přináší.
INSPIRACE
Stejně důležité jako technologický vývoj a kvalita našich produktů je
pro nás i nadšení pro cyklistiku jako takovou a s tím spojené
propagování tohoto sportu. Příkladem jde samotný zakladatel King Liu (na
fotografii). Radost z jízdy na kole znovu objevil až po sedmdesátce. Nyní
i přes svůj věk tráví v sedle silničky většinu času a cestuje po
světě s jasným cílem – jeho dlouhé a mnohdy náročné cyklistické
mise nejen že motivují další zaměstnance firmy, naše prodejce a
příznivce značky Giant, aby se k němu připojili, ale také pomáhají
šířit myšlenku cyklistiky jako zdravého životního stylu.
A je to samozřejmě i naše partnerství s cyklistickými profesionály
různých disciplín, které posiluje náš vztah k tomuto sportu. Na
olympijských hrách, Tour de France nebo na Světovém poháru, všude tam se
naši jezdci mohou na Giant maximálně spolehnout. Jejich úspěchů si
nesmírně vážíme. A zatímco nás motivují, abychom v naší práci šli
neustále kupředu, příznivce cyklistiky po celém světě inspirují k tomu,
aby sedli na kolo a užili si ten skvělý pocit, jaký jim nic jiného
nenabídne. Všechno to začalo v roce 1972 s jasným cílem – měnit
cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém
světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení
konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a
dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola. Během
čtyřicetileté cesty, kdy se Giant z malé továrny na výrobu kol stal
postupně největší cyklistickou firmou na světě, se mnohé změnilo. Jsou
tu nové materiály a pokročilé technologie. Kola, o jakých se nám v roce
1972 ani nesnilo, jsou dnes naprostou samozřejmostí. Přesto ale Giant nikdy
nezapomněl na své původní poslání – neustále zlepšovat vaše
zážitky z jízdy na dvou kolech. A abychom to dokázali, držíme se tří
hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.