Frame | 2014 GT Pro Series BMX Race Design, 6061-T6 AL, Euro BB, Reverse Dropouts, 1–1/8" Integrated H/T |
---|---|
Fork | GT BMX Pro Race, 100% Cr-Mo 1–1/8" Steerer, Tapered 31.8–28.6mm Blades, 320mm A/C, 3/8" Dropouts |
Chain | KMC Z610 |
Crankset Chainwheel | DNP 30 Point x 16T |
Crank | GT Tubular Cr-Mo 2 Pcs, 170mm Arms, 19mm x 8T Splined Spindle, Recessed Axle Bolt, 44T GT CNC AL Chain Wheel |
Bottom Bracket | Euro Sealed Bearings |
Pedals | GT Slim Profile Large Size Platform, PP Material |
Rims | Alienation Deviant 32H Front, Alienation 440 36H Rear |
Tires | Tioga Power Block 20" x 1.75" F/R |
Hubs | (F) GT Mohawk Design, Sealed Bearings, 3/8" Axle, 32 Hole, w/Allen Thread-In Bolts, AL Washers, |
Spokes | 15G Black |
Nipples | 15G AL ANO |
Brake | ® Tektro 930AL, Cold Forged AL 95mm, V-Brake |
Brake Levers | Promax Xl-91 Mini V-Type AL 2 Finger Lever w/Reach Adjust |
Handlebar | GT Cr-Mo Interceptor 8" x 27.5" Rise Taper Cross Bar, 11? Back x 3? Up |
Stem | GT 100% Cold Forged 1–1/8" Machined GT Logo On Front Cap, 50mm Ext |
Grips | GT DOHC Design 140mm |
Headset | FSA Integrated Design, 45? x 45? Sealed Bearings |
Saddle | SDG Patriot, I-Beam Kevlar w/Embossed GT Wing Graphic |
Seat Post | SDG I-Beam Micro Adj. AL 6061, 27.2mm |
Seat Clamp | GT BMX Race Design, Aluminum, Single Bolt |
Začátkem 70.let – s nástupem motokrosu vznikly i závody kol na motokrosových závodištích. A tak Gary Turner, zkušený ve svařování CrMo, vyrobil pro svého syna lehké rámy pro tyto závody. Garyho rámy si postupem času získaly vynikající reputaci. O několik měsíců později Garyho kontaktoval Richard Long, majitel bikeshopu v Kalifornii. Tak v roce 1974 začalo nejslavnější partnerství v historii BMX. Gary a Richard se specializovali na výrobu CrMo rámů, vidlic a komponentů. V roce 1979 zakládají firmu GT Bicycles (název vznikl podle Garyho Turnera). Rozvíjí distribuci po celých USA a Evropě. Ale to ještě netušili, že během 20 let vybudují jednu z nejznámějších cyklistických firem na světě.
V letech 1987–1994 MTB zažil boom a GT představil svá první horská kola na Interbiku v Nevadě. O 5 let později kola GT dominovala v závodním MTB stejně jako v BMX. Jako první na světě vybavili svá kola výměnnou patkou a vyztužili okraje hlavové rámové trubky.
V roce 1991 přijali do svého mezinárodního závodního týmu mistryni světa v MTB Julii Furtado a juniorského světového šampiona ve sjezdu Nicholase Vouilloze. S dalšími postupně přibývajícími závodními hvězdami se GT Team stal jedním z nejsilnějších na světě.
GT vyvíjeli nejen horská kola, ale mezi jejich pýchu patří i nejrychlejší dráhové kolo na světě pro US Olympijský dráhový tým. Mnohamilionová investice však vyústila v zákaz UCI věšech aerodynamických aspektů, které zajistily kolům GT vítězství a ocenění.
Jako novinku přestavili na trh systém RTS – GT se stává vedoucím ve vývoji celoodpružených kol. Jako vůbec první na světě přichází GT s rámy se zadním tlumením přesahující magickou hranici 10 cm.
Obchod neustále firmy GT rostl každým měsícem, ale v červnu 1996 se vše nenávratně mění. Obchodní mozek a hlavní tahoun značky GT Richard Long umírá ve věku 46 let, když jej na motorce srazilo auto.
Ale i po této nešťastné události firma GT pokračuje ve zdokonalování svých kol Přichází Fueler, jeden z mála rámů specifických pro dirt jump. GT se stal první společností s masovou výrobou celoodpružených kol na Taiwanu, a to se systémem RTS, dále představili linii silničních kol. US Olympijský tým jezdnil na top modelech a GT se stal oficiálním sponzorem tohoto týmu na olympiádě v Atlantě.
V dalších letech bylo představeno mnoho dalších novinek-např.: hliník se stal hitem a GT začal aplikovat zkušenosti získané ze Zaskara na BMX technologií, další novinkou byla monocoque konstrukce na bikrosových Box series kolech – za použití karbonu na MTB a silničních kolech,dále byla otevřena nová kapitola odpružení v MTB – i-Drive .
V roce 2000 se rám Ultrabox stal bombou v BMX.
O rok na to Společnost Pacific Cycle, největší společnost v cyklistickém průmyslu na světě, kupila značku GT, která stále zvyšovala prodej a v roce 2003 oznámila nejvyšší prodej kol ve své historii. O několik let později přišla inovovaná verze systému i-Drive.
V letech 2007–2009
GT pokračuje v adopci nových technologií. Představuje nová 29" kola a
zcela novou metodu tvorby karbonových rámů.
Konstrukce Force Optimized umožnila vytvořit první karbonové sjezdové kolo Fury a UB2, první celokarbonový závodní BMX. A stejně jako před tím, historii GT tvoří velké výsledky na závodní scéně. Brian Lopes se stal v roce 2007 mistr světa ve 4×. V roce 2008 se stal Burry Stander mistr světa U23. V prvním olympijském roce závodního BMX získal Mike Day stříbrnou medaily a Jill Kintner bronzovou. Mick Hannah stál několikrát na podiu v závodech světového poháru ve sjezdu s novou Fury.
2010-SOUČASNOST
GT se zaměřuje na podporu nejlepších jezdců a týmů a vytváří
další přelomová kola.
Marc Beaumont v roce 2010 vyhrává závod ve Val di Sole a jako první člověk vyhrává závod světového poháru ve sjezdu na celokarbonovém kole. V roce 2013 GT podporuje nejrychlejší tým planety GT Factory Racing a zcela dominuje závodům světového poháru.